10 november 2011

Prao :)

Hej, den här veckan har jag prao. Jag praoar med animation på Schubertanimation. (Kolla gärna in deras hemsida schubertanimation.com) Jag har fått testa på lite olika metoder och jag har använt mig av stop motion*, jag har gjort en pappers docka som hoppar fram ur en låda. Typ gubben i lådan. :) Och så har jag satt in ett skelett på en virkad amigurumigubbe och gjort så att den vinkar. Det är pilligt och tar tid men jag tycker att det är roligt! Och mina handledare är jätte snälla. :) Jag kommer att få med mig filmerna hem i morgon och då kanske jag lägger upp någon (om jag listar ut hur man gör :P).

*Stop motion är ett sätt att göra film med stillbilder. Om man tex. har en gubbe som man tar kort på så rör man den lite mellan varje kort, och när man spelar upp alla bilder efter varandra så får man en film. :)
Okej det var inte så bra förklarat men filmerna Coraline, the Nigtmare before Christmas, Chicken run, Wallice and Grommit och många fler är gjorda med stop motion.

//Katten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar